21: utrensning

I onsdags fyllde jag år. Även om jag avskyr den materiella synen på firande och vägrar presenter (men får en del ändå..) så är födelsedagar speciella i mina ögon. Jag tycker om att se tillbaka på det gångna året, se vad som förändrats, vad jag gått igenom, hur jag utvecklats och vad jag insett om mig själv, andra och allt runt omkring mig. Jag sätter upp nya mål/löften/planer för det kommande året för att skapa det liv jag vill leva. I år, eller snarare de sista två veckorna har jag insett vad många saker jag måste ändra på i mitt liv för att jag ska må bra. 
 
Jag behöver rensa i mitt liv. Då menar jag inte bara att rensa ut saker, nej mycket mer. Jag behöver rensa vanor som inte längre är nyttiga för mig (eller aldrig varit) eller skänker glädje, rensa relationer på människor som sårar, inte bryr sig eller bidrar med negativ energi, rensa bort stress och energitjuvar och orsaker till att jag blir stressad, rensa bort onödiga intryck, flödet på facebook, inkorgen. Listan kan göras lång. Mitt 21a år känns som en utrensning och jag ser fram emot att se hur mitt liv blir utan allt onödigt skräp jag har i mitt liv just nu! 
 
 
Allmänt | |
Upp